CaptainVR streeft ernaar Mens & Organisaties Future proof te maken! Wij stimuleren mensen en organisaties om in actie te komen om met nieuwe technologie en nieuw media te werken en hen te helpen bij het managen van de mensen van morgen.
HAS is een community van experts, bedrijven, stichtingen, scholen in de regio Purmerend/ Amsterdam met als doel om het werken, leren en leven op een hoger niveau te tillen door de inzet van nieuwe media en nieuwe technologie. HAS heeft een fysieke locatie op het H20 Esports Campus in Purmerend, maar is ook in ‘’de Metaverse’’ te bezoeken. Dit maakt het mogelijk dat mensen zowel via de échte als de virtuele wereld met elkaar kunnen interacteren en op de meest effectieve, leuke en laagdrempelige manier kunnen (samen) werken, leren en ontwikkelen.
Hybrid Action Space (HAS) is een Metaverse & hybride innovatie space waar mensen, organisaties en scholen met nieuwe technologie en nieuw media kunnen experimenteren en vanuit dat experimenteren ook direct in actie komen. Dit zorgt ervoor dat mensen niet éénmalig de nieuwe technologieën of andere ‘takeways’ ervaren, maar op school, thuis of op kantoor weer overgaan op de orde van de dag, maar werkelijk meteen op een efficiënte manier gebruik gaan maken van nieuwe media en nieuwe technologie.
Maar waarom is het belangrijk juist nu in actie te komen? Die vraag krijgen wij regelmatig. Het antwoord is eigenlijk simpel: We zien dat veel mensen en bedrijven achterop raken doordat ze niet met nieuwe technologieën leren werken. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een architectenbureau dat nu alle modellen met de hand moet maken, maar dit door middel van een 3D-printer beter en sneller kan uitvoeren. Ook door de inzet van virtual reality kunnen in het ontwerpproces sneller en betere keuzes gemaakt worden.
Probleem
De snel veranderende wereld, de 4de industriële revolutie en het nieuwe normaal. Dit gaat gepaard met veel thuiswerken. Wat nu het internet voor ons is, zal straks de metaverse zijn. Wat staat ons te wachten en hoe kunnen wij daarmee omgaan:
In 1999 kwam de mobiele telefoon op de markt. Nu – ruim 20 jaar later – weten we dat het snel is gegaan met nieuwe technologie. De komende 20 jaar zal nog 10 keer sneller gaan. Sommige banen houden op te bestaan en de toekomst is voor veel mensen heel onzeker.
Probleem wat wij willen oplossen:
Oplossing
Mens & Organisaties Future proof maken!
Jong talent, jongeren/jeugd coaches /trainers/ begleiders en ook leraren die met jongeren werken future proof maken waardoor hun begleiding aan jongeren veel beter aanlsluit bij deze en de toekomstige generatie. Organisaties stimuleren om in actie te komen om met nieuwe technologieën en nieuwe media te werken door het inzetten van onze HAS Teams. H.A.S. stimuleert organisatiewelzijn en helpen organisaties bij het managen van de mensen van morgen met als doel:
Waarom op deze manier?
De organisaties van morgen zijn purpose gericht, ze willen een positieve bijdrage leveren aan mensen/ de wereld en het is ook gebleken dat purpose gerichte organisaties veel succesvoller zijn. Onderzoek van Deloitte heeft aangetoond dat Purpose gedreven organisaties:
Ook WELZIJN blijkt een belangrijk onderdeel voor mensen en organisaties om future proof te zijn. Onderzoek van Deloitte is gebleken dat WELZIJN al vóór de Corona Crisis hoog op de agenda stond. 80% van de medewerkers geeft aan dat WELZIJN een belangrijk tot zeer belangrijke success factor is gebleken voor de organisatie.
Veel mensen en bedrijven raken achterop omdat zij niet weten hoe zij goed met nieuwe technologie kunnen werken. Soms komt er weerstand bij mensen vanwege de angst voor verandering, de angst voor het onbekende. Binnen organisaties heet dat het ‘Organizational Immune System’ https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1056934.pdf .
Het immuunsysteem van een organisatie bestaat uit de mensen, het beleid, de procedures, de processen en de cultuur die het creëert om verandering te voorkomen, ongeacht de gevolgen (Gilley, Godek, & Gilley, 2009).
Het is het systeem of een groep mensen dat innovatie wil tegenhouden of de kat uit de boom wil kijken, een groep die in ieder geval in de wachtstand staat. Dat kan voor grote problemen zorgen voor het bestaansrecht van een bedrijf of organisatie. Kodak is een mooi voorbeeld. Een ingenieur bij Kodak heeft de digitale camera uitgevonden, maar het management zag er niets in. Kodak’s business model was het verkopen van dure filmrolletjes. Waarom veranderen? Dit business model werkte toch goed? Het bedrijf dat ooit het meest vooraanstaande fotografie bedrijf van de wereld was dacht nog wel 10 jaar door te gaan met filmrolletjes. Dat heeft ze de kop gekost.
CaptainVR biedt onderwijs, coaching en training aan over het werken met nieuwe technologie met als doel:
Hoe
Remote
Industrieën waar:
Wij bieden vanaf nu een Try-out lidmaatschap aan om mensen & organisaties kennis te laten maken met nieuwe technlogie op een heel laagdrempelige manier. Word lid voor maar €4,- per maand en bekijk hier wat we voor jou of jouw organisatie kunnen betekenen.